Lajvien!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Förberedelser 2011

Gå ner

Förberedelser 2011 Empty Förberedelser 2011

Inlägg  ChickenZliZe tor maj 27, 2010 3:51 pm

Tjena allihopa.
Tänkte säga att jag inte kommer att lajva alls i år då jag inte planerade in det pga personliga skäl, men nästa år så ska Maximillian ut igen.
Så då ska jag skaffa lite mera utrustning och kanske kunna komma överens med de ledande om hur vi ska göra ritualer eller ceremonier som man kan använda sig av.

Men framförallt nån form av rutin för hur vi ska gå tillväga så att vi har samma ceremonier och böner vore bra. Om vi skulle ha ett religiöst möte nån gång under året vore riktigt kul.

Tanken nu är att jag ska få tag i tält och lite mera egna grejer för att kunna vara mera självständig i mitt boende, samt även kunna ha en backup-roll om nått mot all förmodan skulle hända prästen.


Om nån kanske har överblivna grejer och sånt som skulle passa mig så lägg gärna upp och nämn ett pris.

ChickenZliZe
spring-schas

Antal inlägg : 30
Bor i : Skärholmen
Registration date : 08-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Förberedelser 2011 Empty Sv: Förberedelser 2011

Inlägg  ChickenZliZe tor maj 27, 2010 4:27 pm

Har stora funderingar på hur jag kan utveckla Maximillian som karaktär.
Han är väldigt mycket för snäll och god känns det som.
En utveckling kan vara att han har börjat bära vapen för att kunna försvara det goda och det ljusa på det mera fysiska planet då han känt stort vemod och sorg av att inte kunna göra något förutom att trösta de de sårade och överlevande efter slagen och attackerna av de odöda. Han kanske inte är så bra,men det är en början. Plus att det är en reaktion på Svinhuvudenas gliringar om att han är vekmagad och "feg" är väl fel ord.

Så fort jag skaffat linser så är det en naturlig väg att gå för att jag vill inte strida med glasögon och jag är inte så bofferkåt heller. Bara tillräckligt för att kunna försvara mig och de mina är tillräckligt, men ser våld som en sista utväg.

Kan ni ge lite förslag?


Ps
Ska hitta fjäderpennor med KULSPETS så jag slipper doppa hela handen i bläcket när jag skriver(vänsterhänt).

ChickenZliZe
spring-schas

Antal inlägg : 30
Bor i : Skärholmen
Registration date : 08-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet