Lajvien!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ärans fält och Dödens ängar 2010

+6
Enesh
Zmrzlina
Bibliotekarien
Gorby
geira
Monica
10 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Monica tis dec 08, 2009 1:45 am

Som efterfrågat kommer här tråden för vårens lajv... Och vad jag kan se på bildtråden på hemsidan så kommer nästa lajv vara den 10/5. Någon som vet bättre?

Sååå. Vilka kommer? Som vem och vad och varför och allt sånt där. Hur hade vi tänkt bo och äta?

Well well, chat away Very Happy


Själv har jag inte bestämt mig för om jag kommer som überlägerfuhrerkommendant eller grevinnan Silverhök. Och förhoppningsvis kommer jag kunna sova i lägret cheers men annars blir det husvagnen en gång till...
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira tis dec 08, 2009 11:54 am

Jag kommer som Geira, samma som förut alltså. Tänker bo i preceptor Silverhöks tält till och med i år. Smile

Fast borde inte detta ligga som ett eget ämne, istället för som tråd under Allmänt? Precis som de andra lajven?
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Monica tis dec 08, 2009 4:29 pm

jo, jag hade tänkt det men sajten ville inte samarbeta med mig... kanske Rosie kan flytta den eller nåt?
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Gorby ons dec 09, 2009 12:18 am

Jag hoppar fräckt över till våra tidigare motståndare. Kommer att hålla i en besättning ur den Artariska Flottan. Smile
Gorby
Gorby
spring-schas

Antal inlägg : 16
Age : 34
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira tor dec 10, 2009 9:24 am

Skrämmande, grabben! *ryser* Men då får vi tillfälle att tycka illa om varann också ett lajv! Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Bibliotekarien fre dec 11, 2009 2:43 pm

Som jag skrev i en annan tråd så kommer jag som Gonmar, Navles Bibliotekarie. Med mig åker även samma personer som senast (Henrik = Molaj och Patrik = Taim), dock finns det någon form av sannolikhet att det kan bli någon person extra i gruppen.

Vi är väldigt taggade inför våren och det känns som om lärosätet kan bli en riktigt lyckad inrättning. Nu håller man bara tummarna att det kommer några till våren som spelar lärda så att det blir bra med aktivitet inom själva lärosätet.

Bibliotekarien
Kökshjälp

Antal inlägg : 6
Bor i : Eskilstuna
Registration date : 09-09-16

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Zmrzlina mån dec 14, 2009 3:06 pm

Gorby skrev:Jag hoppar fräckt över till våra tidigare motståndare. Kommer att hålla i en besättning ur den Artariska Flottan. Smile

Vad gör flottan så långt inåt land? :S

Själv kommer jag som artarisk diplomat av något slag, såvida inte skolan råkar lägga massa viktigheter under lajvveckan. Peppar, peppar...

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Gorby mån dec 14, 2009 8:31 pm

Vårt fartyg ligger för helårsöversyn på varv i Tyras örlogshamn. Vi är på plats för att genomföra ett erfarenhetsutbyte mellan armén och flottan, att så att säga lära sig av varandras vapenslag. Smile
Gorby
Gorby
spring-schas

Antal inlägg : 16
Age : 34
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Zmrzlina tis dec 15, 2009 3:28 pm

Gorby skrev:Vårt fartyg ligger för helårsöversyn på varv i Tyras örlogshamn. Vi är på plats för att genomföra ett erfarenhetsutbyte mellan armén och flottan, att så att säga lära sig av varandras vapenslag. Smile

Ah. En fråga till: hur går det ihop, på kartan ligger ju Tyra nästan uppe i bergen, också långt inåt land?

Ta det inte som kritik, jag är bara nyfiken. (Och givetvis glad över artariska kompanjoner på plats.)

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Gorby sön dec 27, 2009 5:50 pm

Ok, jag ger mig, säg Irathias hamn (svårt att se exakt vad den ligger på kartan, men att inte anlägga en stad vid vatten när man har Yfnan så nära är ju rätt korkat) eller någon i fiktionen ej beskriven stad nära kusten. Vart fartget ligger kan ju också vara hemligt, eller vara av mindre vikt på själva lajvet. Tror att det kommer bli ett riktigt bra lajv. Någon som vet hur det ligger till med längden på lajvet och vart Stendal har flyttat?
Gorby
Gorby
spring-schas

Antal inlägg : 16
Age : 34
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Enesh fre jan 15, 2010 1:18 pm

Jag har meddelat Olov att jag står till förfogande 8-16 maj som hantlangare. Under själva lajvet kommer jag gestalta Enesh av det Svarta vattnet igen.

Och KAGGEN KOMMER! Åtminstone om man ska tro utskicket. Hela min grupp jublade och kommer förbeställa deras härliga mat.

Navletexten i utskicket (har inte fått mitt än men läste det Maria fick) var grymt inspirerande och fick igång ett elakt lajvsug i mig.

Vilka ska ha kyrkliga roller på ÄFoDÄ?

Enesh
spring-schas

Antal inlägg : 23
Bor i : Västerås
Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira fre jan 15, 2010 10:15 pm

Preceptor i Ljusets Väg, duger det? Wink Jag spelar samma roll som sist, Preceptor Geira
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Kommer på lajvet

Inlägg  Grevinnan lör jan 16, 2010 9:54 pm

Som en total överraskning så kan jag härmed meddela att jag kommer på lajvet Ärans Fält och Dödens Ängar. Min roll kommer att vara Preceptor (av tredje graden) Sophia Silverhök.

Nähä......var det verkligen INGEN som blev överraskad??? scratch

Camilla
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira sön jan 17, 2010 10:10 am

Ledsen Millis. En nyhet som "jag kommer tyvärr inte på vårens lajv för att jag slutat med lajv", DET hade förvånat folk! Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Monica sön jan 17, 2010 4:21 pm

Vi vet tyvärr ännu inte om vi kan komma. Beror på om vi blir opererade eller inte,
något vi vet runt vecka 7-8. Och om vi blir opererade så vet vi inte hur lång återhämtning vi behöver.

Så för tillfället är allt ganska osäkert...

//M & R
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira sön jan 17, 2010 9:38 pm

Jag hoppas ni blir opererade eftersom jag antar att det handlar om njurförflyttning? Kram till er båda och så hoppas vi att vi ses på lajvet! Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Bil till Ärans fält och dödens ängar.

Inlägg  Ola mån jan 18, 2010 8:22 pm

Hejsan!
Jag och en kompis till ska åka till Lajvet i Västerås i maj och tänkte fråga om det finns någon som har 2 platser över i en bil? Vi har nämligen väldigt mycket rustning och tält m.m och det finnns ingen möjlighet att själva bära allt detta utan bil. Känner ni någon eller om ni kan ordna det skulle vi vara evigt tacksamma. Vi betalar självklart för oss både dit och tillbaka och är väldigt trevligt och snälla människor.

Mvh

Ola Österström
ola_osterstrom@hotmail.com

Ola
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira tis jan 19, 2010 2:18 pm

Ola, vart bor du då? Det är ju svårt att svara på frågan annars... Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Bil till Ärans fält och dödens ängar.

Inlägg  Ola tor jan 21, 2010 12:12 am

Tjena igen..
Jo det kan ju vara bra att säga! Very Happy
Jag bor i Stockholm så ifall någon bor i trakterna så kan ni ju hojta till! cheers

/Ola

Ola
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Monica mån feb 15, 2010 4:20 pm

Tiden tickar iväg som den alltid gör... Vårlajvet närmar sig med stormsteg...

Hur står det till med lajv-suget bland er alla? Kan föreställa mig att det hantverkas, sys och beställs flitigt för att allt ska bli färdigt i tid. Själv har jag en drös med projekt som inte kommit längre än till planeringsstadiet, men kan inte för mitt liv hitta orken o lusten o sätta igång. Så som vanligt kommer jag väl sitta kl 3 på natten dagen innan lajvet och sy för glatta livet... För i år ska jag inte frysa!

O sen har vi ju frågan vem jag ska komma som, grevinnan eller tzeh überlägerfürhrer Twisted Evil


Mer yllebyxor till grevinnan! Cool


(Fortf osäkert om jag/vi ens KAN komma...)
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  geira mån feb 15, 2010 10:30 pm

Ja här är det lajvsugenhet blandat med en underbar känsla av att jag ju redan HAR det mesta Geira behöver. Underbar känsla. Ska bara sy en blå, varm yllegardekorp att ha ifall det är kallt, fodra en mantel och snickra en säng. Knappt nåt att göra jämfört med sist!

Hoppas verkligen ni kan komma och vad gäller roll tycker jag du ska ta den som är roligast, även om jag gissar att med tanke på lajvets upplägg kanske lägerkommendanten har roligare än grevinnan i vår.

Det är inte så långt kvar nu, mindre än tre månader! TJOHOO!
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Re: Monica

Inlägg  Grevinnan tis feb 23, 2010 8:29 pm

Hejsan!

Vad gäller roll så tycker jag absolut att du ska spela den som du tror du har allra mest roligt med. Med tanke på tidigare lajv så misstänker jag att Überlägerführer är det som du egentligen tycker är roligast. Men jag minns också att du gillar att ha lite finare kläder på dig. Ett svårt val. Personligen så saknar jag klänning så det bara skriker om det men jag kan inte se att Preceptor Silverhök skulle ha klänning.

Men kan inte Überlägerführer ha ärvt lite pengar så hon faktiskt har snygga klänningar ibland? Eller? Det är bara att bända och böja lite på saker och ting tills de passar såsom du vill ha det. Razz

Millis
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Monica tis mar 02, 2010 11:04 pm

Tror det lutar åt Elsa, lägerkommendanten. Har hittat ett mönster på en klänning som jag tror kan bli jättetjusig Smile Nu ska jag bara hitta duvgrått ylle.
Och en trevlig överklänning livar ju upp det mesta.

Livet går framåt, så hon kan mycket väl ha kommit upp sig i världen. Första gången hon dök upp var hon ju ditskickad som passupp till Tova och lägrets köksa. Och nu är hon thze überlägerführer av ljusets väg. Muwahahaha *host*

Men Millis, varför skulle inte Sofia kunna ha klänning? Eller varför inte en två-delad byxdress? Tänk dig ihopsydd ridkjol a' la fantasy med matchande överdel som drar åt kavajhållet. Släng ihop nåt tjusigt i blått som du kan ha tabarden över (så inte stackars Sofia känner sig naken). Jag menar, Elsa har ju korumperat den stackars kvinnan så hon näst intill har skaffat sig ett samvete och slutat dricka. Eller iaf dragit ner från en tunna eller två vin till några flaskor om dan. Razz Nästa logiska steg borde ju vara o börja bry sig om sitt utseende?
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Silverhöks utseende

Inlägg  Grevinnan ons mar 03, 2010 5:46 pm

Nä nä nä......nu blir jag nästan lite stött. Silverhök bryr sig om sitt utseende. Hon kammar håret och är hel och ren. Bara det att efter ett glas vin, eller två, eller tre, så blir det kanske inte lika prydligt som tidigare.

Jo, nog vore det trevligt med klänning men i ärlighetens namn så har jag egentligen inte tid att göra nytt. Inte med ett examensarbete, ett stort PM, en bunt med intriger, och en kull valpar att ta hand om innan lajvet. Wink

Kram, Millis
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Infidel ons mar 03, 2010 6:00 pm

Tillbaka från koman, med ork att lägga in ett ord eller två.

Gerira: Hur går det med sängen? Jag fick ett minne av att du kanske ville ha en beskrivning på hur jag hade gjort min. Det är bara att säga till så ordnar jag en till dig.

Camilla: Jag skulle älska att se Silverhök i en fin klänning, supa sig full och bli redigt förbannad på något, dra sitt svärd och börja jaga nån stackars sate genom byn under höga rop samtidigt som hon försöker att inte snubbla på klänningen. Muahaha

Själv har jag funderat på hur Tova har blivit förändrad av upplevelserna från i höstas. Jag vet inte riktigt hur jag
ska fortsätta med henne. Nån som har förslag?

Annars tyckte jag om iden som Geira hade efter lajvet, om att vi ska försöka arbeta lite mer "prästerligt" och vara lite mer tillgängliga som religiös orden. T.ex med att bestämma att mellan säg, 11-13 så har vi öppet hus i lägret (eller på nån annan plats, värdshuset kanske?) för religiöst samspråk med minst en preceptor på plats. Gärna flera så att vi kan ha diskussioner och liknande.

Infidel
V.I.P

Antal inlägg : 117
Age : 46
Bor i : Tumba
Registration date : 07-10-15

https://lajvien.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Ärans fält och Dödens ängar 2010 Empty Sv: Ärans fält och Dödens ängar 2010

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet