Lajvien!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

+4
HenrikH
Zmrzlina
geira
Preceptor Svinhufvud
8 posters

Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Preceptor Svinhufvud sön maj 24, 2009 9:52 pm

~Inbjudan att fira Solens dag tillsammans med Ljusets Väg~
Härmed inbjuds du att tillsammans med goda landsmän traditionsenligt fira Solens dag. Enligt urgammal sed så firas denna dag under enkla former, i ett tältläger på en ödslig plats. Detta symboliserar att vi alltid bör sträva efter att vandra på vägen mot ljuset, men att vi aldrig når målet innan vår vandring slutligen är över. Enligt gammal sed så vigs den enkla festmåltiden åt religiösa diskussioner där olika sätt att leva i harmoni med ljusets värme behandlas. Vägen har en början och ett slut, men många är de val man kan göra där emellan.

Förutom att fira denna glädjens dag i goda vänners lag och ägna den åt värme och ljus så kommer det också ge tillfälle att ta del av vilka de fyra adelshusen kommer att presentera som kandidater i valet till Elerias tronarvinge. Det ryktas att en av festdeltagarna har kontakter i kretsen nära Drottningens rådgivare Lucimus Tjäderhöök och att festsällskapet därför kommer få ta del av dessa uppgifter innan de blir allmänt kända!


OFF-INFO
Detta blir ett endagslajv i Västerås den 4 juli med start vid 12. Vi kommer sikta på 15-20 deltagare. Sammankomsten kommer inledas med en off-diskussion om synen på religion i Eleria. Därefter (runt kl. 14-15) drar vi igång lajvet. Alla deltagare kommer att få intriger förutsatt att de anmäler sig i hyfsad tid. Vi kommer att hålla med mat till självkostnadspris. Vi bryter lajvet framåt natten för hemfärd. Exakt vilken plats vi kommer att vara på kommer inte att presenteras på detta öppna forum, utan det får du på mail om du anmäler dig.

Tänkta deltagare är de som bodde i Ljusets vägs läger under vårlajvet samt några särskilt inbjudna.

Hur låter allt detta?

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  geira mån maj 25, 2009 10:36 am

Jag har bara ett ord att säga:

HURRAAAA!

Räkna mig som anmäld!
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Zmrzlina tis maj 26, 2009 12:07 am

Intressant! Inräknas Leo/Freke i de som bodde i ljusets vägs läger, eftersom vi bodde med er?

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  HenrikH tis maj 26, 2009 1:04 am

Jag är grymt PÅ! Wohoo!

HenrikH
Kökshjälp

Antal inlägg : 7
Age : 49
Bor i : Västerås
Registration date : 09-04-22

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty RE LEO

Inlägg  Preceptor Svinhufvud tis maj 26, 2009 8:28 am

Zmrzlina skrev:Intressant! Inräknas Leo/Freke i de som bodde i ljusets vägs läger, eftersom vi bodde med er?

Svaret är... JA! Very Happy

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Siger Gyllengrip tis maj 26, 2009 9:22 pm

synd att de var just de datumet annars hade siger lätt kommit. Smile
Siger Gyllengrip
Siger Gyllengrip
Riddare

Antal inlägg : 100
Age : 36
Bor i : Fyris Ghetto
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Zmrzlina tor maj 28, 2009 4:58 am

Toppen, räkna med mig! Very Happy

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Infidel tor maj 28, 2009 11:25 am

Jag vill också jättegärna vara med! wiiiii!

Infidel
V.I.P

Antal inlägg : 117
Age : 46
Bor i : Tumba
Registration date : 07-10-15

https://lajvien.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Susanna Winghof , Mor San tor maj 28, 2009 8:24 pm

Hej kan Frekes föräldrar räknas, dvs Baron Birger Winghof och Susanna Svinhufvud(Mor Sann)?

Susanna Winghof , Mor San
spring-schas

Antal inlägg : 21
Bor i : Kista
Registration date : 08-01-07

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Re Mor Sann

Inlägg  Preceptor Svinhufvud tor maj 28, 2009 9:27 pm

Susanna Winghof , Mor San skrev:Hej kan Frekes föräldrar räknas, dvs Baron Birger Winghof och Susanna Svinhufvud(Mor Sann)?

Naturligtvis! Det finns ju gott om exempel i de heliga eleriska skrifterna på att man värdesätter familjebanden. Enligt uppgift så har ju reperesentanter från Ljusets väg också handgripligen demonstrerat detta för inte så länge sedan.

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty ANMÄLAN TILL LJUSETS DAG!

Inlägg  Preceptor Svinhufvud tor maj 28, 2009 9:30 pm

För att anmäla er så skicka ett mail till Camilla på carmelide@hotmail.com!

Intresset verkar gott så vi kommer nog upp i 20+ deltagare!

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Grevinnan tis jun 16, 2009 7:35 am

Hejsan!

Det verkar som om folk gärna säger här att de kommer men inte får iväg det där emailet till mig. Det är viktigt att ni mailar mig för där får ni mer info som gör att ni räknas som anmälda. Att ni skriver här visar bara på intresse, inte en "riktig" anmälan.

Just nu är det bara fem personer som anmält sig.

Jag ser fram emot en påfylld mailbox. Smile

carmelide@hotmail.com


Mvh, Camilla
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Minilajvet inställt!

Inlägg  Grevinnan lör jun 20, 2009 12:49 pm

Hejsan!

Tyvärr måste vi avblåsa minilajvet pga för få faktiska anmälningar. Förhoppningsvis kommer vi att kunna anordna något liknande vid ett framtida tillfälle.

Mvh, Camilla
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  geira lör jun 20, 2009 1:54 pm

Jag är ju en av dem som fick dra mig ur. Jämrans otur men jag hoppas verkligen det blir av lite senare istället!
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg! Empty Sv: ADVARSEL- Missa inte detta! Fira Solens dag med Ljusets Väg!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet