Lajvien!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Inför Vargatimmen

+7
Monica
Zmrzlina
ChickenZliZe
Susanna Winghof , Mor San
Infidel
Siger Gyllengrip
Grevinnan
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  ChickenZliZe mån mar 02, 2009 9:12 am

Ledsen att jag inte kunde dyka upp. Drabbas av migränanfall lite då och då och i lördags var en riktig mördare.

Prästen Maximillian hälsar er alla.

ChickenZliZe
spring-schas

Antal inlägg : 30
Bor i : Skärholmen
Registration date : 08-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Ny

Inlägg  geira mån mar 02, 2009 1:14 pm

Hej!

Även om jag inte kunde komma (och är gruvligt ledsen över det, ni verkar ha haft jätteroligt) så tänkte jag i alla fall säga hej och presentera min roll.

Jag heter Ingeli Hedberg, är 37 år och storasyster (i alla fall äldre syster) till Henrik Hedberg som var med på mötet.

Inlajv kommer jag spela Geira av Svinhuvud, en tempelriddare med stenansikte. Skämtar gör hon väl ibland, men ler gör hon inte. Får se hur det går, le är det Ingeli gör bäst tror jag. Smile

Jag kommer sova i eget medhavt tält och hur vi gör med maten vet jag inte eftersom jag äter lite speciellt (inga kolhydrater).

Ska bli roligt att åka med er i alla fall!
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Zmrzlina tis mar 17, 2009 4:40 am

Hej Allesammans, Emil/Leo Qwick här.

Jag kan härmed kungöra att min gamla grupp centrerad kring Frederick "Freke" Svinhuvud har återuppstått efter ett lajv i träda och kommer på vargatimmen. Jag kommer därför att byta grupp och åka med min gamle vän Freke istället. Vi kommer förmodligen vara 3-5 st, och Frekes syster (som dock inte är syster på Svinhuvudsidan av familjen) är med. Vi kommer fixa mat till oss själva och boende i egen paviljong, men annars är väl tanken att vi delar läger med resten av er ändå så alla Svinhuvuden kan få mysa ihop sig riktigt mycket. Gruppledare för gruppen är av tradition jag, så det lär väl bli så denna gång också.

För er som inte varit med förut kan jag informera om att Freke alltså är son till den mördade baronessan tillika druiden tillika svinhuvudet Susanna af Winghof Svinhuvud. För oss kommer det därför knappast råda någon brist på engagemang kring rättsskipningen som ju måste påfölja mordet. Wink

Det är väl det för nu, i alla fall. Säg till om ni undrar nåt. Jag är riktigt jävla lajvkåt redan nu och längtar oerhört mycket efter att få frysa och leva i misär i skogarna utanför Västerås! Very Happy

Jag kom förresten att tänka på att vi under mötet nån gång diskuterade exakt hur Freke var släkt med Svinhuvud, och svaret är att Freke kan spåras tillbaka till Svinhuvud genom sin morfar och sin mormors morfar, som båda var svinhuvuden. Varför vi behövde veta det minns jag inte, men om nån annan gör det så vet ni nu i alla fall.

Säg till om det är något ni undrar!



/ Emil
aka Leo Qwick, rådgivare till Freke

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Infidel tis mar 17, 2009 1:44 pm

Hihihi.

Det här kommer att bli så himla KUL!!!
Jag skulle inte vilja vara i mördarnas kläder i vår.

Muahahahaha!
Twisted Evil

Infidel
V.I.P

Antal inlägg : 117
Age : 46
Bor i : Tumba
Registration date : 07-10-15

https://lajvien.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Zmrzlina tis mar 17, 2009 10:19 pm

Infidel skrev:Hihihi.

Det här kommer att bli så himla KUL!!!
Jag skulle inte vilja vara i mördarnas kläder i vår.

Muahahahaha!
Twisted Evil

Nä, inte jag heller! Very Happy Det kan nog bli mycket skönt spel och intrigerande på det här.

Zmrzlina
spring-schas

Antal inlägg : 39
Age : 37
Bor i : Stockholm
Registration date : 07-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Rekrytering

Inlägg  ChickenZliZe mån mar 30, 2009 11:58 pm

Jag har en kompis som väldigt gärna vill komma med i våran grupp,ska höra med honom hur han tänkte ta sig till Västerås osv.
Sen ska jag se om jag kan få tag i en anmälningsblankett till honom.

Han kommer vara en krigare av nått slag,antagligen som min beskyddare.

ChickenZliZe
spring-schas

Antal inlägg : 30
Bor i : Skärholmen
Registration date : 08-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Re:Rekrytering

Inlägg  Grevinnan tis mar 31, 2009 10:52 am

Kul att du får med fler folk!

Jag skulle föreslå att han är antingen en knekt eller en riddare inom Ljusets Väg speciellt avdelad som beskydd åt din roll. Dock är det ju så att hela den väpnade grenen bla har som uppgift att skydda präster men jag förstår att ni kan vilja ha det specifikt poängterat.

Anmälningsblankett finns via Enhörningens hemsida. Förmedla all info han behöver. Både till anmälningen och det som vi har sagt på möte och här.

Hälsa honom att han är mycket välkommen till oss!

Mvh, Camilla
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  ChickenZliZe tis mar 31, 2009 8:32 pm

Jag ska se vad jag kan ge honom..Först måste han betala medlemsavgift osv. Men jag hjälper honom så gott jag kan med roll och info.

ChickenZliZe
spring-schas

Antal inlägg : 30
Bor i : Skärholmen
Registration date : 08-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Mått på folk

Inlägg  Infidel tis mar 31, 2009 9:18 pm

Jag ska sätta igång att sy livrér och tabbarder nu.
De kommer nästan bli "one-size" men jag skulle vilja ha några mått på folk.

Riddare, som ska ha livré: längd, axel till fotknöl.
Knektar, som ska ha tabbard: längd, axel till knä.

Alla som ska ha baretter: huvudmått.

Det går bra att PM'a mig eller maila på pinky_mind@hotmail.com

De som inte lämnar dessa mått riskerar att få baretter som är trånga eller för korta/långa
livrér och tabbarder.

Infidel
V.I.P

Antal inlägg : 117
Age : 46
Bor i : Tumba
Registration date : 07-10-15

https://lajvien.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  geira ons apr 01, 2009 8:47 am

Känner att jag missat något här. Till vilka är tabarder och baretter?

Jag tänkte sy eget jag så jag blev lite osäker Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Infidel tor apr 02, 2009 6:18 pm

Det är till de som ingår i Ljusets väg.
Preceptorer, riddare och knektar.

Infidel
V.I.P

Antal inlägg : 117
Age : 46
Bor i : Tumba
Registration date : 07-10-15

https://lajvien.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  geira fre apr 03, 2009 9:12 pm

Jag har äntligen förstått hur det funkar. Så jag vill bara förtydliga:

Ingeli syr eget till Geira! Smile
geira
geira
Väpnare

Antal inlägg : 80
Bor i : Navle
Registration date : 09-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Monica sön apr 05, 2009 7:16 pm

Tänkte bara tala om att jag och Elin kommer sova i husvagnen, så vi kommer inte behöva
Blådståls paviljongen.

//Monica
Monica
Monica
spring-schas

Antal inlägg : 42
Age : 42
Bor i : Tumba
Registration date : 08-04-28

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Re: Moni

Inlägg  Grevinnan ons apr 08, 2009 11:47 am

Okies, då kan jag lova bort Blodstålspaviljongen till ett par andra.

Mvh, Camilla
Grevinnan
Grevinnan
Väpnare

Antal inlägg : 90
Bor i : Västerås
Registration date : 07-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Snart är det dags!

Inlägg  Preceptor Svinhufvud sön apr 12, 2009 4:40 pm

Slipa svärden och damma av sköldarna, snart är det dags! Råkar som av en händelse ha lite förhansinfo att bjuda på, detta är ett klipp ur vårens allmänna intrig för Navle:

Stor oro råder som sagt i trakten av flera olika anledningar… Och det blev inte lugnare när ett dokument som tycktes vara skrivet i färskt blod upphittades fastspikat på undersidan av Navles bro. Efter det att lärda och präster gemensamt granskat dokumentet kom man fram till att det egentligen inte borde kunnat existera. Det stod bortom allt tvivel att detta måste vara Ezeraqs 20:e förutsägelse, handstilen stämde perfekt. Det underliga är bara att Ezeraq blev dräpt för över 600 år sedan… och det här dokumentet uppenbarligen var skrivet alldeles nyligen…


När syster ställs mot broder,
och rädslan från sinnet sköljer allt vett.
Då kommer traktens jord att blandas med
goda män och kvinnors
blod och svett.

När de levandes barn tillräckligt lindat in sig
I de dödas garn,
Då återstår detta enda:

Att avgrundens furste lyfter kloförsedd hand ifrån varig läpp och beordrar:

”Porten är rämnad,
Framåt allt som av ondska är,
Förgör allt vad minsta spår av godhet bär.
Vargatimmen är inne!”


//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Ojoj....

Inlägg  Anco sön apr 12, 2009 10:32 pm

Detta låter inte bra....
Det låter som om de 'kloka kvinnsen' får lägga styrke- och kraft ring runt lägret vårt, för att bevara frid, kraft och godhet.

Och med tanke på att jag har vargen vid min sida som frände.... borde Vargatimmen vända till vår lycka.

/Sigun -klokkvinna/
Anco
Anco
spring-schas

Antal inlägg : 13
Bor i : Skåne
Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Skönt å veta!

Inlägg  Preceptor Svinhufvud mån apr 13, 2009 1:08 pm

Ja det är nog inget fel i att ta till alla knep vi förfogar över för att freda de stackars Navle-borna från den avgundsdjupa ondska som omger dem! Visst känns det som ett äkta vårtecken när man börjar gå igenom sin utrustning på allvar. Nu är det inte långt kvar!

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Gå igenom utrustning....

Inlägg  Anco mån apr 13, 2009 8:40 pm

Hmmmm.... där sa du nåt herr Preceptor....
Vars har jag nu lagt fladdermusvingarna, ödleöronen och min tama lilla rödnästa spindel????
*klia,klia i huvudet* *fundera-fundera*
Kan de ha hamnat i kitteln där jag lade musögonen för att mogna under vintern......hmmmm bäst att kika.

Sigun/Klokkvinna

Very Happy
Anco
Anco
spring-schas

Antal inlägg : 13
Bor i : Skåne
Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Liten Teaser!

Inlägg  Preceptor Svinhufvud sön apr 19, 2009 8:38 pm

Hej på er, alla lajvsugna!

Här kommer en liten teaser inför lajvet!

Vi kommer att lajva ett följe till stor bestånde av medlemmar ur en religiös orden, varför vi naturligtvis kommer att en stund per dag vigd just åt andlig spis och övning. Vid dessa tillfällen kommer texter i stil med den följande att läsas upp:

Den högt ärade Stormästarinnan Elwyna Silverhjälm av Svinhufvud återupptar för andra natten undervisningen av sina noviser runt lägerelden efter slaget vid Hugebosund. Denna lektion behandlar huruvida hämnden är att betrakta såsom synd eller helig.

Många är de som kallats visa och som allt för enkelt talar som så att all hämnd är av synd och ondo. Är så också natten av ondo för att den saknar ljus? I våra hjärtan vet vi att natten av sig själv inte är av ondo, ty den är skapad av den Högste för att vi skall förnimma och känna kärlek till dagen, solen och det gudomliga ljuset som leder oss på vår väg, den lysande vägen, den ärofulla vägen, den vägen de utvalda vandrar för att de som inte mäktar med ändock kan fortleva i trygghet och förtröstan. Ja, mina barn, jag talar om den enda vägen, jag talar om Ljusets väg!

Om dagen är helig för att den låter oss skåda ljuset så är och natten helig för att den låter oss förstå ljusets gudomlighet.
Hämnden är inte av ljuset. Hämnden är inte av godhet. Dock är rättfärdigad hämnd av kärlek till dem som är värdiga kärleken! Kärleken är av den Högste! Kan vad som är av den Högste vara syndfullt! Hämnden låter oss minnas kärleken, såsom och natten låter oss minnas dagen. Ära vad är heligt! Hämnas vad är kärt! Så lyder min visdom, mina barn. Minns den alltid, och minns dem väl!

Låt er vrede slumra in till dess att den heliga kärleken kräver hämnd! När så denna hjärtats fördämning brister som när vårfloden forsar och krossar allt vad komma in sin väg så skola också er hämnd ta sig form! Den blinde skola kunna se den! Den döve skola kunna höra den! Den oförståndige skola kunna förstå den! Den utan rädsla skola frukta den! Den döde skola söka gräva sig djupare ner i sin mörka grav, den levande inte se någon annan utväg än att börja gräva sin egen.

Solen går alltid upp! Ljuset besegrar allt! Så skall också våra fiender frukta vår hämnd, ty likt solen så kommer den alltid. Likt natten påminner oss om ljusets helande kraft så minner dess blodtörst oss om hur kära våra kära är oss. Hämnas dem alltid och hämnas dem väl!

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Nu är det en dag mindre kvar/Kontraster

Inlägg  Preceptor Svinhufvud tis apr 21, 2009 11:54 am

Grymt skönt att det är dag mindre till lajvet idag än vad det var igår!

Vi var tre Svin(hufvuden) ute och tittade på området igårkväll. Det ser relativt tort och fint ut!

Sitter i sammanträden hela dagen på jobbet och längtar till Eleria, tiden går galet långsamt. Det blir skillnad om en vecka när man kommer ila från möte till möte med ett leende större än en fullmåne!

Vi hörs och ses på lördag!

//Olov

Preceptor Svinhufvud
spring-schas

Antal inlägg : 17
Bor i : Fyris, Downtown
Registration date : 07-10-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Ännu en dag mindre

Inlägg  Anco ons apr 22, 2009 11:10 am

Helt plötsligt inser jag att all den goda tid jag hade har krympt obarmhärtigt.....
När jag dessutom fick 'extrajobb' med Monis klänning så krympte tiden än mer. Iofs ett kärt jobb, så det gör inget men plötsligt inser jag att det faktiskt börjar närma sig.... och det med STORA steg.

Eftersom det är mitt första lajv så är jag rejält taggad..... men samtidigt lite bekymrad över hur jag ska klara det hela.
Men, men..... det ska nog gå.... roligt ska det iaf bli och roligt ska jag ha!!!
Anco
Anco
spring-schas

Antal inlägg : 13
Bor i : Skåne
Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Inför Vargatimmen - Sida 2 Empty Sv: Inför Vargatimmen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet